Kop kun kaa (dankjewel)

11 februari 2016 - Pai, Thailand

Inmiddels zijn we in Bangkok, Ayutthaya, Sukothai en Chiang Mai geweest! Sukhothai was een heel ander soort plek dan het drukke Bangkok. Bijna geen jonge mensen te zien. Hier waren we beide een beetje van in shock. De volgende dag hebben we fietsen gehuurd en zijn we langs the old city geweest waar veel ruïnes waren, heel mooi!

Daarna zes uurtjes in de bus naar Chiang Mai ( first class natuurlijk). Veel hostels zaten al vol, vanwege Chinees nieuwjaar, maar we hebben toch nog twee bedjes kunnen bemachtigen. Er zaten twee jongens in onze room en daar trokken we de eerste dag mee op, beetje rondkijken, tempels bezoeken, eten ( soort Thaise curry gegeten, leek op kip madres;) ) en op naar Zoë's Yellow bar! Net lekker aan het dansen, horen we dat alles sluit om 12 uur! Nou dan maar op tijd naar bed haha!

Dag 2 in Chiang Mai gaan we weer met de jongens op pad en langs allemaal oude tempels en ruïnes in de stad. Ils en ik voelde ons even beroemd toen een paar chinezen met ons op de foto wilden haha! En mega cultureel gedaan door met een monnik te kletsen:) In de avond zouden we Chinees nieuwjaar gaan vieren, maar helaas waren we nog 1 dag te vroeg. Ach ja weer vroeg naar bed want morgen is een spannende dag! We gaan naar de olifanten (8 feb). We worden de volgende ochtend voor ons hostel opgehaald met een busje, mega chill. We rijden ongeveer een uurtje en komen aan in een jungle achtige omgeving. Hoge bomen, veel groen en een rivier. Oh en olifanten natuurlijk! Daar krijgen we wat informatie over de olifanten, leren we hoe we ze kunnen besturen en krijgen verkleden we ons in een gekke outfit. Dit zijn een paar termen ( die ik nog kan herinneren) : sai is links, kwa is rechts, pai-pai is rechtdoor en yud is stop. En daar ontmoeten wij onze eigen olifant: don juan (Maan), echt een prachtig dier! We gaven haar om de beurt bamboe door keb keb te zeggen ( mond open). Bizar om zo oog in oog met een olifant te staan. Daarna klommen we voorzitting op haar nek en toen zaten we ineens op een olifant! We wilde wel ergens heen waar ze goed verzorgd werden, en het was duidelijk dat dit hier gelukkig zo was. We liepen naar de rivier en daar mochten we met de olifanten spelen en ze wassen. Echt geweldig en onbeschrijfelijk. Daarna liepen we weer terug en mochten we ze weer eten geven. En als kers op de taart was er ook nog een baby olifantje!! Echt zo lief!! We wilde hem al meenemen in onze backpack maarja we mogen maar 23 kilo;) De dag is nog niet voorbij want vanavond is het Chinees nieuwjaar. We hebben in Chinatown afgesproken met de mensen uit Bangkok. Toen vonden we elkaar midden op straat in de drukke night market, bizar! Daar hebben we een tafel en 10 stoelen veroverd en daar zaten we dan! Lekker sushi gehaald bij een straat tentje en ondertussen kijken naar de kleuren, draken, muziek en gezelligheid van Chinatown.

De volgende dag (9 feb) houden we ons eerste echte chill dagje. Zijn lopen naar een parkje en genieten van het zonnetje en lezen een boek. In de avond gaan we weer naar Zoë's Yellow Bar en hebben we voor het eerst een Bucket besteld:) Omdat alles hier om 12 uur sluit, zijn we nog naar een soort "illegale" club geweest (spicy). Best vet! Daarna weer lekker naar huis en slapen.

10 feb, weer redelijk op tijd opstaan want vandaag gaan we naar de grand canyon. Maar Sabine dat is toch niet in Chiang Mai? Jawel dus! Grand Canyon Chiang Mai haha! Uurtje met de auto en we komen op een plek waar je kan cliff jumpen, zwemmen, chillen en zinnen (zie foto). Heerlijk, een echt vakantie dagje!

Trouwens bizar fenomeen hier, veel mensen gebruiken whitening cream. Het zit letterlijk in alles: dag creme, zonnebrand, body lotion en ga zo maar door! Ze zitten hier ook met jas en handschoenen aan op de scooter en houden dan het liefst ook nog iets voor hun gezicht! Alles zodat ze niet bruin worden.

We zitten nu trouwens in Pai (noorden van Thailand). Pfoe als ik dit allemaal terug lees kan ik bijna niet geloven dat we hier nog maar 11 dagen zijn!

Liefs Sabine

1. Miriam:
    11 februari 2016
    Goed bezig jullie twee. Het is erg gezellig jullie reis een beetje mee te maken :-)
    Kus.