Life of Pai

17 februari 2016 - Chiang Mai, Thailand

Ils en ik hadden al veel gehoord over Pai. Het schijnt een hippie / chill / boerendorpje/ party stadje te zijn. Onze interesse was gewekt. Om daar te komen namen we in Chiang Mai de minivan naar Pai. Deze tocht bestaat uit maar liefst 762 bochten door de bergen vanuit Chiang Mai. Super veel zin in, not. Ik begon net een beetje ziek te worden, dus het was wel een redelijk helse tocht maar we hebben het overleefd. We begrepen nu wel waarom iedereen hier zo lang bleef, ze stellen die terug tocht uit haha! ;) We lopen met onze backpacks naar ons hostel, helemaal uit de richting van alle andere hostels. We hebben met z'n tweeën een bungalowtje omdat we de andere kamer te vies vonden. De volgende dag houden een chill dagje voor mij, om een beetje beter te worden.

De volgende dag (13 feb) is het zo ver: we gaan een scooter huren! Toch wel een beetje spannend want we hebben allebei nog nooit echt op een scooter gereden. Beetje oefenen maar we krijgen het al snel onder de knie. We rijden richting een waterval, maar dat bleek meer een stroompje water te zijn haha! Daarna gaan we door naar de Pai Canyon. Weer een ander soort canyon dan in Chiang Mai. Prachtige natuur, bergen, groen en warm. Helaas heb ik er niet heel veel van kunnen zien omdat ik eigenlijk nog te ziek was voor deze tocht. Maar als het goed is heeft ils heel veel foto's gemaakt! Ik ben die avond thuis gebleven en ils is de stad in gegaan met dezelfde mensen die we kennen uit Bangkok.

De volgende dag ontbijten we in de stad, vertrekken we naar een nieuw hostel en gaan met nog een Nederlands meisje richting de hotsprings. Op de scooter rijden hier geeft een heerlijk gevoel van vrijheid. Je kijkt een beetje om je heen en ziet zo veel bergen, landschap, rivieren en terrassen. Soms stoppen we dan ook even om het beeld te vereeuwigen. We rijden erg netjes als zeg ik het zelf, dus geen zorgen ;) De hotsprings liggen midden in de soort van jungle. Het water voelt als een soort lauw/warm bad, zo raar! Waar komt dat water vandaan joh! Wij hielden een spa middagje in deze hotsprings en trakteerde onszelf op een modder masker, wat we zelf van de bodem hadden verzameld. Nadat we als gerimpelde oude dametjes uit het water komen, scooteren we langzaam weer naar huis. In de avond  rijden we naar een grote witte buddha op een berg zodat we daar de zonsondergang kunnen bekijken, prachtig! S'avonds leren we een nieuw kaart spelletje van jongens uit ons hostel, het heet shit head en ik ben verslaafd haha! Maar ik kan mijn eigen pakje kaarten niet vinden in mijn tas, dus ben die denk ik vergeten thuis :( We gaan met een nieuw groep wat drinken bij the spirit bar, waar live muziek is. Daarna langs the sunset bar en yellow sun. Ook hier sluit alles om 12 uur.

15 feb gaan we weer naar een ander hostel, spicypai backpackers, waar we hopelijk wat meer nieuwe mensen ontmoeten dan in ons eerste hostel, waar echt niemand was. Leuk hostel met allemaal bamboe hutjes. Alles is open dus we gaan het waarschijnlijk wel koud krijgen! Het koelt hier namelijk heel erg af in de avond (graad of 14) dus we lopen altijd met lange broek en vest. We gaan begin van de middag met de scooter naar het zwembad en houden een chill dagje. Daar komen we ook weer allemaal bekenden tegen. Chill muziekje op de achtergrond, 31 graden en zwemmen. Reggae muziek in de remix : english man in newyork werd Jamaicaan in newyork haha. Genieten.

16 feb gaan we met de scooter naar the lod caves. Twee uurtje heen en twee uurtjes terug. En wat een vette tocht! Zo veel mooie dingen gezien, moeilijk uit te leggen soms. We komen aan bij de lod caves, en gaan eerst op een bamboe bootje door het water de grot in. Onze guide ( we noemden haar Priscilla) sprak geen woord Engels haha, dus we liepen van bordje naar bordje. Ook weer een indrukwekkend natuur verschijnsel. Ongeveer een uur later scooteren we weer terug naar Pai. Op dit moment schrijf ik dit terwijl ik een een hangmat lig en de zonsondergang bekijk ( niet om jullie jaloers te maken

Vandaag zijn we met de minivan terug naar Chiang Mai gegaan. Vanuit hier gaan we naar Chiang Rai, en dan door naar de grens van Laos! Gek om Thailand al weer te moeten verlaten, maar we zien Laos graag tegemoet.
Pai is trouwens echt een dorpje! We zijn zo veel bekende tegengekomen uit Bangkok, Ayutthaya en Chiang Mai. Mensen vonden het net een camping, maar daar heb ik natuurlijk geen ervaring mee haha ;)
We love Pai!!
Liefs Sabine

1. Yvonne:
    17 februari 2016
    Hi Abi,
    Zo leuk om jouw reisverslagen te lezen. Het is net of ik met je zit te praten ,gemakkelijk en boeiend om te lezen. Wij zijn inmiddels thuis uit ZuidAfrika en zijn meteen in ons nieuwe huis gaan slapen. Het is even op de tanden bijten Gisteren gelukkig vloerbedekking gelegd boven, we leefden op het kale beton uit onze koffers. Vandaag zijn kasten bezorgd en morgen komt de klusjesman deze mee in elkaar zetten. Dan begint het ergens op te lijken. Ben je weer helemaal opgeknapt ? Het antwoord lees ik wel in het volgende verhaal. Geweldige ervaringen doe je op ! Geniet er weer volop van. Liefs, Hans & Yvonne.
  2. Nynke:
    18 februari 2016
    wat een geweldig verhaal weer. Ik geniet volop van jullie avonturen!