Sawasdee (Hello) Bangkok!

4 februari 2016 - Bangkok, Thailand

Lieve allemaal!

Op dit moment zijn we in Ayutthaya en heb ik eindelijk even tijd om iets te schrijven! Nu weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen want in de afgelopen dagen zijn al zo veel leuke, bizarre en bijzondere dingen gebeurd haha!

Laat ik dan maar gewoon bij het begin beginnen, de reis naar Bangkok ging eigenlijk heel prima. Wel lang zitten en helaas niet echt kunnen slapen maar dat was ik al snel vergeten toen we in Thailand aankwamen. Ons avontuur is nu echt begonnen! Al snel hadden we onze backpacks en gingen we opzoek naar de skytrain, dit ging allemaal best wel soepel! Half uurtje met de trein denk ik en daarna met de taxi naar ons hostel.  Eenmaal aangekomen bij ons hostel merken we al snel dat die backpack en daypack best wel zwaar zijn, pff hoe gaan we dit volhouden. Ons hostel lijkt in eerste instantie een beetje saai want er waren heel weinig mensen, maar daar komt al snel verandering in, dat vertel ik zo;) Ik moet ook nog wel even wennen aan hostels moet ik zeggen. Nou daar gingen we dan, opzoek naar Khao San Road! Echt ik denk 5 minuten onderweg en een meisje spreekt ons op straat aan, of wij de weg weten waar alle leuke winkels en barretjes in, nou daar gingen wij ook naar toe dus ze kon mooi aansluiten. Zo hebben we de hele dag met Michelel (Zwitserland) opgetrokken: geluncht, tour langs de tempels in Bangkok en ons eerste ritje in ren TukTuk! Echt hilarisch, zo'n ding gaat ziek hard door de bocht, je hebt het idee dat je er bijna uitvalt! Maar dat is natuurlijk niet gebeurd;)

De volgende dag (2 feb) hebben we rustig ontbeten en het plan voor vandaag is de fiets toer (Co van Kessel). Net als we willen vertrekken naar de watertaxi, spreek een jongen, Bart, ons aan. Hij gaat super toevallig ook de fiets toer doen! Zo gaan we dus met z'n drieën verder. De fiets toer is echt heel leuk! We hebben een tocht op de longtail boot gemaakt, Thais gegeten, langs de bloemenmarkt geweest en ik had het idee dat we ongeveer door de achtertuin van de locals aan het fietsen waren! Daar kwamen we een leuk meisje tegen, Erna, en die ging later ook nog mee drinken. Helemaal moe en warm komen we na vijf uur terug bij ons hostel. Even opfrissen en daarna nemen we lekker een chang biertje met Bart, Erna, en twee andere jongens Lukas en Reda. We gaan al snel naar Khao San Road om te eten en ergens wat drinken. Daar komen we een meisje tegen, Yamee, en ze gaat met ons mee wat drinken. Zo grappig hoe snel dat hier gaat! Heel wat biertjes en dansjes (midden op de Khoa San Road haha) later, komen Lukas en Bart op het briljante idee om sprinkhanen, maden en larven te eten. Ja dit leek natuurlijk een top idee (not). Oke oke we doen het wel met z'n allen dus 3, 2, 1 eeeeen een sprinkhaan gegeten! Zo bizar maar zo hard gelachen!

De volgende dag (3 feb) zijn we een klein beetje brak, maar het is ook de jetlag natuurlijk we houden een chill dagje en laten onze nagels doen. Aan het eind van de dag maken we ons klaar voor de Lebua skybar, je weet wel van The Hangover 2:) de hele groep gaat met ons mee, heel leuk. En wat een ongelofelijk uitzocht! Hier even een klein realisatie moment van: wow ik ben in gewoon in Thailand! Soms vergeet je dat even. Nog even een GT ( gin tonic) gedronken, en geproost op onze eerst paar dagen. Daarna gingen we naar huis en een disco TukTuk ( ja dit bestaat haha) naar huis. Daar hebben ils en ik besloten om de reis een beetje te veranderen! We gaan nu eerst naar het noorden van Thailand en bewaren de eiland voor jet laatst.

4 feb vertrekken we vroeg naar Ayutthaya. Twee uurtjes met de trein, ging eigenlijk ook heel makkelijk. Het is hier echt heel warm. Een nieuw hostel en nieuwe mensen, dat is ook gek. We huren 2 fietsen en maken een tocht langs allemaal ruïnes, tempels en olifanten! Echt wat een mooie dieren! Ohja dat fietsen is nog wel grappig want ze rijden hier aan de andere kant van de weg dus we moeten heel goed opletten dat we niet ineens aan de linkerkant fietsen. In de avond eindelijk Thais van de straat gegeten ( pad Thai) heel lekker! En een paar biertjes gedronken met wat mensen uit het hostel. Morgen gaan we uitzoeken hoe we naar Chiang Mai gaan.

Zo ik was van plan het kort te houden haha, oeps!

Liefs Sabine

1. Nynke:
    4 februari 2016
    wat heerlijk dat je nu al zoveel lol hebt. En een sprinkhaan eten !!!!! dat je dat gedaan heb! liefs
  2. Wilma:
    4 februari 2016
    Sabine, joh, je kan altijd nog schrijfster worden! Wat een leuk verslag. Na nog maar 4 dagjes lezen wil ik ook met een backpack door de wereld trekken. Gaaf!
  3. Yvonne:
    5 februari 2016
    Hi Abi,wat goed dat je voor het thuisfront tijd hebt genomen om dit verslag te schrijven. Ik vind leuk om te lezen dat jullie onderling zo makkelijk contact maken. Wij rijden hier ook links dat is idd wennen! Vandaag gaan we terug naar Kaapstad. Zondagnacht naar ( nieuwe) huis. Geniet van je reis, ik lees graag je avonturen. X Yvonne
  4. Miriam:
    5 februari 2016
    Ha Bien, Jullie hoeven je in elk geval niet eenzaam te voelen ;-). En dan die sprinkhaan...
    Ik kan me nog een waanzinnig voorstel van je vader herinneren...ging dat niet om een olijfje? X
  5. Elma:
    5 februari 2016
    Wat een ontzettend leuk verhaal Sabine en leuk om jullie te volgen, super! Ook voor na jullie reis een leuk dagboek, dat zul je zien! Genieten maar samen!